ارسال و فروش ویژه دسکتاپ ارسال و فروش ویژه موبایل

هر آنچه باید درباره نیاسین آمید بدانید!

هر آنچه باید درباره نیاسین آمید در محصولات پوستی بدانید!

نیاسین آمید چیست، ما در این مقاله قصد داریم به شما کارایی نیاسین آمید و چگونگی استفاده از آن را معرفی کنیم. نیاسین آمید به علت خاصیت ضد التهابی و ضد آکنه  و ضد پیری و قابض منافذ و آبرسان بودن  آن امروزه در محصولات بهداشتی به کار می‌رود.

  • نیاسین آمید چیست؟
  • نیاسین آمید چه کارایی دارد؟
  • چگونه نیاسین آمید اسید را به روتین روزانه پوست اضافه کنیم؟
  • نتیجه گیری

ویدئوی توضیحات دکتر سرکار خانم دکتر ذنوبی در رابطه با نیاسین آمید و فواید آن 

نیاسین آمید چیست؟

نیاسین آمید  از مشتقات اصلی  ویتامین ب3 (B3= یک ویتامین محلول در آب) بوده که با نام نیکوتینامید نیز شناخته میشود. اگر به دنبال دریافت طبیعی نیاسین آمید هستید، می توانید از مواد غذایی سرشار از آن مانند شیر، عسل، جگر، ماهی، گوشت قرمز، بادام زمینی و... استفاده کنید. امروزه در بسیاری از محصولات ضد چروک مخصوصا سرم‌های جوان ساز به کار می‌رود. پس از مطالعه تاثیرات نیاسین‌آمید بر روی پوست توسط متخصصان پوست، آن‌ها بر این باور بودند که افراد پس از استفاده از محصولاتی که دارای این ماده موثره بودند، پوستی نرم تر و مرطوب تر داشته‌اند. 

 

 

نیاسین آمید چیست؟

کارایی نیاسین‌آمید چیست؟

  1. آب رسان و مرطوب کننده: طبق مطالعات انجام شده بر روی این ماده، یکی از کارایی‌های اصلی نیاسین‌آمید آبرسانی پوست و جلوگیری از تبخیر شدن رطوبت پوست است. همین ویژگی باعث شفاف شدن پوست نیز میگردد.
  2. ضد پیری و جوان کننده و ترمیم کننده: نیاسین آمید با بهبود تولید کلاژن و بازسازی پوست، از چروک شدن و افتادگی پوست و پیری زودرس جلوگیری میکند. 
  3. ضد التهاب و قرمزی: هم‌چنین ویژگی ضد التهاب بودن، نه تنها هیچ مشکلی برای پوست‌های حساس و آسیب دیده ایجاد نمی‌کند بلکه این ماده را به یک ترکیب بسیار مفید برای انواع پوست تبدیل می‌کند.
  4. ضد جوش و کنترل کننده چربی تولیدی پوست: بسیاری از افراد از چرب بودن زیاد پوست خود و نیاز مداوم به شستشو گلایه میکنند. این ترکیب بدون لایه برداری و با کنترل چربی تولیدی پوست، از چرب بودن مداوم پوست و ایجاد انواع جوش های سرسفید و سرسیاه و حتی جوش رزاسه جلوگیری میکند.مخصوصا در استفاده طولانی مدت بدلیل اثر ضد التهابی در درمان جوش های التهابی و قرمز رزاسه بسیار مفید است. بنابرین علاوه بر خواص بسیار خوب این محصول برای پوست‌های خشک و حساس، این محصول برای پوست‌های چرب نیز مناسب است.
  5. ضد لک: این ترکیب میتواند کاهش دهنده لک یا جلوگیری از ایجاد لک باشد. مزیت این ترکیب لایه بردار نبودن آن است که در عین موثر بودن برای پوست هیچ گونه آسیبی نخواهد داشت.
  6. بستن منافذ: بسیاری از افراد دنبال راهکاری برای بستن منافذ صورت خود مخصوصا ناحیه گونه هستند. خوشبختانه دیده شده که استفاده از سرم های نیاسین آمید به عنوان یک قابض منافذ خوب (در مصرف طولانی مدت) برای رفع این ناراحتی پوستی بسیار موثر بوده است.

 

کارایی نیاسین‌آمید چیست؟

 

خرید بهترین مکمل ویتامین B3 از داروخانه حاتم

چگونه نیاسین‌آمید را به روتین روزانه پوست اضافه کنیم؟

این محصولات به صورت کرم و یا اغلب سرم حاوی نیاسین آمید به تنهایی و یا همراه با ترکیبات مفید دیگر وجود دارند. مخصوصا که سرم ها هم سبک هستند و هم به راحتی جذب پوست میشوند.برای مثال:

مرطوب کننده ها حاوی نیاسین آمید هستند به همراه هیالورونیک اسید و ویتامین ای (vitamin E)و…

ضد جوش و ضد لک ها حاوی نیاسین آمید 5 یا 10 یا 20 درصد هستند به همراه زینک (ضد التهاب و کاهنده چربی  پوست) و روغن آووکادو و آلوئه ورا و عصاره چای سبز و آسکوربیک اسید و…

 

نیاسین‌آمید به دلیل خواصی که قبل‌تر به آن‌ها پرداخته بودیم، برای انواع پوست مناسب است. (مناسب پوست خشک و چرب) و در هر روتین پوستی می‌تواند استفاده شود. این ترکیب نه تنها پوست را تحریک به ساخت کلاژن می‌کند، بلکه به دلیل ماهیت ضد التهاب بودن می‌تواند مکمل بسیار خوبی برای محصولات لایه بردار و روشن کننده از قبیل گلایکولیک اسید، آ اچ آ باشد. نیاسین‌آمید را می‌توانید در طول روز استفاده کنید و محدود به استفاده در صبح یا شب نیست. تا به امروز عوارض جانبی از سوی کرم و سرم‌های حاوی نیاسین‌آمید مشاهده نشده است اما برای رفع خطرات احتمالی، بهتر است قبل از استفاده بر روی کل صورت یا بدن، ناحیه‌ای کوچک از پوست را به آن محصول آغشته کرده تا در صورت بروز التهاب و قرمزی، از استفاده از آن  خودداری کنید.

نیاسین آمید و روتین روزانه

نتیجه گیری

در نهایت از نیاسین‌آمید می‌توان به عنوان یک ترکیب بسیار مفید و کارآمد یاد کرد که برای انواع پوست مناسب بوده و برای هر نوع از پوست مفید واقع می‌شود. البته لازم به ذکر است که متخصصان پوست بر این باور هستند که این ترکیب با محصولاتی همچون آبرسان‌ها و ضد چروک‌ها جواب دهی بهتری خواهد داشت زیرا برای نفوذ بیشتر، این ترکیب نیاز دارد برای مدت زیادی روی پوست بماند.

دیدگاه (0)

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

کلید ESC برای خروج فشار دهید