هدر دسکتاپ سبز هدر موبایل سبز

قویترین داروی ضد قارچ واژن چیست؟

قارچ واژن چیست ؟

عفونت قارچی واژن (که به آن کاندیدیازیس واژینال نیز گفته می شود) زمانی اتفاق می افتد که سلول های مخمر کاندیدا بیش از حد در واژن رشد کنند. این سلول‌ها همیشه وجود دارند، اما عواملی مانند بارداری، مصرف آنتی‌بیوتیک، استرس بیش از حد یا پوشیدن لباس شنا خیس برای مدت طولانی می‌تواند باعث رشد بیش از حد باکتری‌های بد و مخمرها شود و باعث شود که باکتری‌های خوب رشد کنند. عفونت های مخمری معمولاً علائمی مانند خارش، قرمزی و تورم واژن و فرج را ایجاد می کنند. درد واژن یا احساس سوزش؛ بثورات واژن؛ و/یا ترشح غلیظ، بی بو، سفید و شبیه پنیر دلمه ای. بسیاری از درمان‌های عفونت قارچی بدون نسخه (OTC) وجود دارد. اگر آن‌ها برای شما مؤثر نبودند یا عفونت‌های قارچی‌تان همچنان عود می‌کند، با پزشک خود صحبت کنید تا ببینید آیا به دوره طولانی‌تری از درمان نیاز دارید یا خیر.

آنچه در این مقاله می‌خوانیم:

  • عفونت مخمری چیست ؟
  • عفونت قارچی چیست؟
  • آیا عفونت قارچی جدی است؟
  • راهکارهای جلوگیری از عفونت قارچی
  • آنتی بیوتیک قوی برای رحم 
  • درمان  قارچ  واژن
    • شیاف واژینفکت بی دی آ
    • کرم واژینال لکورکس باریج
    • کرم واژینال میکوزین
  • داروهای خانگی ضد قارچ واژن
  • نتیجه گیری 
  • پرسش و پاسخ

عفونت مخمری چیست ؟

عفونت‌های مخمری بسیار شایع هستند و در حدود 75 درصد از زنان  شایع است. طول مدت، علائم و شیوع این عفونت‌ها از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت است. به همین دلیل است که چندین داروی عفونت قارچی واژن در بازار وجود دارد.

دو نوع اصلی درمان عفونت قارچی وجود دارد:

دوره کوتاه: این داروهای ضد قارچ از یک قرص یکبار مصرف (فلوکونازول) که به صورت خوراکی مصرف می‌کنید تا دوره‌های 3 تا 7 روزه کرم‌ها، قرص‌ها و شیاف‌های ضدقارچ را شامل می‌شود. شما می‌توانید برخی از این ها را بدون نسخه خریداری کنید، اما برخی دیگر باید توسط پزشک شما تجویز شود.

دوره طولانی : اگر علائم بسیار شدید یا عفونت‌های قارچی دارید که مدام عود می‌کنند، پزشک ممکن است درمان طولانی مدت را توصیه کند. داروی تجویزی ممکن است یک داروی ضد قارچ واژینال باشد که به مدت 2 هفته یا دو تا سه دوز از قرصی که از طریق دهان مصرف می‌کنید، استفاده می‌کنید. پزشک شما همچنین ممکن است قرص‌های اسید بوریک را توصیه کند که در واژن خود قرار دهید، این قرص‌ها در صورت مصرف خوراکی می‌توانند کشنده باشند، بنابراین قبل از استفاده با پزشک خود مشورت کنید.

 

عفونت قارچی چیست؟

عفونت‌های قارچی یا قارچی بیماری‌هایی هستند که توسط یک قارچ (مخمر یا کپک) ایجاد می‌شوند. عفونت‌های قارچی بیشتر روی پوست یا ناخن‌ها دیده می‌شوند، اما قارچ‌ها همچنین می‌توانند باعث عفونت در دهان، گلو، ریه‌ها، مجاری ادراری و بسیاری از قسمت‌های دیگر بدن شما شوند. قارچ‌ها موجودات زنده ای هستند که جدا از گیاهان یا حیوانات طبقه بندی می‌شوند. آنها با پخش یا فرستادن هاگ (قسمت‌های تولید مثل) به هوا یا محیط حرکت می‌کنند. بسیاری از قارچ‌ها به طور طبیعی در بدن ما (دهان، دستگاه گوارش، پوست) زندگی می‌کنند اما تحت شرایط خاصی می‌توانند بیش از حد رشد کنند.

 

آیا عفونت قارچی جدی است؟

شایع‌ترین عفونت‌های قارچی، مانند عفونت‌های روی پوست یا ناخن‌ها، معمولاً جدی نیستند. اگر سیستم ایمنی ضعیفی دارید، بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های جدی ناشی از عفونت‌های قارچی خاص هستید. عفونت‌های قارچی می‌توانند روی سطح پوست، ناخن‌ها یا غشاهای مخاطی شما (سطحی یا مخاطی)، زیر پوست (زیر جلدی) یا داخل سایر اعضای بدن شما - مانند ریه‌ها، مغز یا قلب (عفونت عمیق) باشند.

 

علائم قارچ واژن

  • بوی بد واژن 
  • خارش واژن 
  • سوزش هنگام ادرار
  • ترشح زیاد 

راهکارهای جلوگیری از عفونت قارچی

انتخاب لباس زیر نخی

خودتان را همواره تمیز و خشک نگه دارید

استفاده از کاندوم هنگام روابط 

معاینه و آزمایش پاپ اسمیر

استفاده نکردن از پد های معطر

استفاده نکردن از لباس های بسیار تنگ

 

آنتی بیوتیک قوی برای قارچ واژن

مترونیدازول : این دارو به صورت قرص یا ژل موضعی عرضه می شود. شما قرص را قورت می دهید، اما ژل در واژن شما وارد می شود. هنگام استفاده از این دارو و یک روز کامل پس از آن از مصرف الکل خودداری کنید. ممکن است باعث تهوع یا درد معده شود. دستورالعمل های روی محصول را بررسی کنید.

کلیندامایسین :  این دارو به صورت کرمی است که وارد واژن می‌کنید. یا می توانید از قرص یا شیاف استفاده کنید. کرم و شیاف ها ممکن است کاندوم های لاتکس را ضعیف کنند. در طول درمان و حداقل تا سه روز پس از قطع مصرف دارو از رابطه جنسی خودداری کنید. یا از روش دیگری برای جلوگیری از بارداری استفاده کنید.

تینیدازول (تینداماکس): شما این دارو را از طریق دهان مصرف می کنید. می تواند باعث ناراحتی معده شود. بنابراین در طول درمان و حداقل تا سه روز پس از اتمام درمان از مصرف الکل خودداری کنید.

سکنیدازول: این آنتی بیوتیکی است که یک بار با غذا می خورید. این به عنوان یک بسته گرانول است که روی یک غذای نرم مانند سس سیب، پودینگ یا ماست می‌پاشید. شما مخلوط را در عرض 30 می خورید.

 

درمان  قارچ  واژن

شیاف واژینفکت بی دی آ

شیاف واژینفکت بی دی آ بهتا دارو حاوی ۲۵۷ میلی‌گرم روغن درخت چای است. این محصول جهت ضدعفونی کردن محیط واژن و درمان عفونت‌های بانوان مورد استفاده قرار می‌گیرد. مستندات نشان می‌دهد که روغن درخت چای در برابر رنج وسیعی از باکتری‌ها، قارچ‌ها و مخمرهایی که باعث بروز علائم عفونت‌ واژن می‌شوند؛ موثر است. به همین خاطر این ترکیب به دو فرم شیاف یا دوش واژینال برای درمان زنانی با عفونت کاندیدیاسیز واژن یا تریکوموناسیز توصیه می‌شود.

کپسول ضد قارچ واژن

کرم واژینال لکورکس باریج

پماد واژینال لکورکس یک داروی گیاهی است که از اسانس آویشن شیرازی تهیه شده است. از این کرم جهت درمان عفونت‌های باکتریایی واژن، تریکوونایی و عفونت‌های کاندیدایی استفاده می‌کنند. افرادی که به داروهای شیمیایی از جمله کلوتریمازول و مترونیدازول حساسیت دارند و دچار عوارض می‌شوند می‌توانند از داروی گیاهی لکورکس باریج استفاده کنند. قیمت پماد لکورکس نیز بسیار مناسب است و به عنوان یک داروی گیاهی، عوارض جانبی داروهای شیمیایی را به همراه ندارد. در درمان عفونت‌های کاندیدائی و گاردنرلائی واژن بسیار موثر است. کرم واژینال لکورکس باریج اسانس دارای اثر درمانی شبیه ژل مترونیدازول واژینال و حاوی ۷ اپلیکاتور در بسته بندی محصول است.

 

پماد ضد قارچ واژن

 

کرم واژینال میکوزین

کرم واژینال ضد قارچ و میکروب میکوزین گل دارو، محصولی است که در درمان انواع عفونت واژن؛ عفونت‌های قارچی، باکتریایی واژن و واژینیت میکس بسیار موثر است. اثرات بارز ضد میکروبی، ضد قارچی و ضد ویروسی مواد موثره سیر از قدیم شناخته شده و آلئین موجود در این گیاه که در اثر فعالیت آنزیم آلیناز به آلیسین تبدیل شده است به عنوان یک ماده بسیار قوی ضد قارچی و ضد میکروبی بصورت مدل برای سنتز مواد ضد قارچی بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد. اثر ضد قارچی سیر بسیار قوی می باشد. تحقیقات وسیع نشان می دهد که اثر ضد میکروبی و ضد قارچی سیر با محلول ۱۰۰۰/۱ عصاره سیر حاصل خواهد شد.

داروی ضد قارچ واژن

داروهای خانگی ضد قارچ واژن

  • عسل 
  •  آب نمک 
  • زغال اخته 
  • سرکه 
  • روغن نارگیل

برای پیشگیری از این بیماری می‌تواند به طور مداوم هر یک ماه دوبار از آب نمک استفاده کنید.

 

نتیجه گیری 

عفونت قارچی واژن (که به آن کاندیدیازیس واژینال نیز گفته می‌شود) زمانی اتفاق می افتد که سلول‌های مخمر کاندیدا بیش از حد در واژن رشد کنند. این سلول‌ها همیشه وجود دارند، اما عواملی مانند بارداری، مصرف آنتی‌بیوتیک، استرس بیش از حد یا پوشیدن لباس شنای خیس برای مدت طولانی می‌تواند باعث رشد بیش از حد باکتری‌های بد و مخمرها شود و باعث شود که باکتری‌های خوب رشد کنند. کرم واژینال ضد قارچ و میکروب میکوزین گل دارو، محصولی است که در درمان انواع عفونت واژن؛ عفونت‌های قارچی، باکتریایی واژن و واژینیت میکس بسیار موثر است. اثرات بارز ضد میکروبی، ضد قارچی و ضد ویروسی مواد موثره سیر از قدیم شناخته شده و آلئین موجود در این گیاه که در اثر فعالیت آنزیم آلیناز به آلیسین تبدیل شده است به عنوان یک ماده بسیار قوی ضد قارچی و ضد میکروبی بصورت مدل برای سنتز مواد ضد قارچی بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد.

 

پرسش و پاسخ

1-روش مصرف کرم واژینال لکورکس چیست؟

یک اپلیکاتور داخل واژن و به مدت ۷ الی ۱۰ شب متوالی استعمال شود.بعد از هر بار استفاده از اپلیکاتور، آن را به دقت بشویید و در محل تمیز نگهداری نمایید.

 

2- آیا باید هر روز از شیاف واژینفکت استفاده کنیم؟

روزانه ۱ عدد شیاف به مدت ۶ روز متوالی مصرف شود. در عفونت‌های شدید می‌توان روزی ۲ بار، صبح و شب به مدت حداکثر ۱۲ روز از این محصول استفاده کرد. در صورت نرم بودن شیاف، قبل از استفاده به مدت چند دقیقه در یخچال نگهداری شود.

 

3- عفونت قارچی باعث عقب افتادن عادت ماهانه می‌شود؟

بله - امکان عقب افتادن عادت ماهانه نیز وجود دارد.

 

 

منبع:

vaginal

دیدگاه (0)

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

کلید ESC برای خروج فشار دهید