ارسال و فروش ویژه دسکتاپ ارسال و فروش ویژه موبایل

5 مزیت و کاربرد میسلار واتر(Micellar Water)

میسلار واتر؛ پاک‌کننده چند منظوره صورت

میسلار واتر یک محصول مراقبت از پوست است که می‌تواند به آبرسانی و تمیز کردن پوست کمک کند، آلودگی و چربی را از بین ببرد و به شفافیت پوست شما کمک کند. همچنین برای افرادی با پوست حساس مناسب است. میسلار یک محصول مراقبت از پوست چند منظوره است که در بین متخصصان زیبایی و متخصصان پوست به عنوان یک محصول محبوب شناخته شده است. ترکیبات بهترین میسلار واتر از مرطوب کننده‌هایی مانند گلیسیرین و سورفکتانت‌های ملایم (ترکیبات پاک‌کننده)، ساخته شده است. مولکول‌های این سورفکتانت‌های ملایم به هم می‌پیوندند و میسل‌ها را تشکیل می‌دهند.(میسل: نوعی ساختار شیمیایی کروی که به بیرون کشیدن کثیفی و چربی از پوست کمک می‌کند.)

 

بهترین میسلار واتر

آنچه در این مقاله می‌خوانیم:

  • میسلار واتر چیست
  •  5 مزیت و کاربرد میسلار واتر
    • آبرسانی به پوست 
    • پاک کردن آلودگی و چربی پوست
    •  مناسب برای انواع پوست 
    •  حفظ شفافیت پوست 
    •  قابل حمل و استفاده راحت
  • روش استفاده 
  • عوارض جانبی 
  • نتیجه‌گیری
  • پرسش و پاسخ

 

میسلار واتر چیست

میسلار واتر، یک محصول پاک‌کننده پوست، حاوی ترکیباتی ملایم است که در از بین بردن آلودگی، آرایش و چربی پوست بسیار موثر است و به پاکسازی منافذ و در عین حال تقویت پوست نیز کمک می‌کند. بعلاوه، بدون الکل است و ممکن است به هیدراتاسیون پوست کمک کند و در عین حال تحریک و التهاب را کاهش داده و پوست شما را نرم، لطیف و صاف نگه دارد. در ادامه مطالب، مزایای استفاده از این محصول موردنیاز برای هر نوع پوست اشاره شده است.

 

 

 5 مزیت و کاربرد میسلار واتر

1. آبرسانی به پوست 

اکثر انواع میسلار واتر حاوی ترکیبات آبرسانی مانند گلیسیرین هستند که به حفظ رطوبت پوست به میزان قابل توجهی کمک می‌کند. در یک مطالعه، استفاده از گلیسیرین بر روی پوست تحریک‌شده، در بازگرداندن هیدراتاسیون پوست و افزایش عملکرد سد طبیعی پوست موثر بود. بررسی‌های دیگر انجام‌شده گزارش داد که گلیسیرین ممکن است به تسریع بهبود زخم، محافظت در برابر تحریک و بهبود هیدراتاسیون در پوست، بصورت موضعی کمک کند. علاوه بر این، سورفکتانت‌های موجود در این محصول بسیار ملایم و کمتر تحریک‌کننده هستند، و برای افرادی که پوست خشکی دارند، گزینه‌ای عالی است.

2. پاک کردن آلودگی و چربی پوست 

میسلار واتر معمولا به عنوان یک پاک‌کننده صورت برای کمک به پاک کردن آرایش، آلودگی و چربی از روی پوست استفاده می‌شود. این عمل به دلیل وجود میسل‌ها است که ترکیباتی هستند که در از بین بردن کثیفی و چربی و همچنین برای شفاف نگه داشتن پوست بسیار موثر هستند. میسل‌ها همچنین می‌توانند نفوذپذیری پوست شما را افزایش دهند و به پاک‌ کننده‌ها اجازه می‌دهند به لایه‌های عمیق‌تر پوست برسند. طبق برخی گزارشات، نشان داده شده است که گلیسیرین نفوذپذیری پوست را نیز افزایش می‌دهد که وجود این ماده در ترکیبات بهترین میسلار واتر ، اثربخشی ترکیبات پاک کننده در این محصول را افزایش می‌دهد.

3. مناسب برای انواع پوست 

میسلار یک محصول پاک‌کننده فوق العاده، چندمنظوره و برای هر نوع پوستی (صرف نظر از اینکه پوست خشک، چرب یا معمولی دارید) مناسب است. به ویژه برای افرادی با پوست حساس یا شرایطی مانند روزاسه (حساسیت و التهاب پوست صورت) مفید است، زیرا عاری از مواد تحریک کننده پوست (مانند صابون ها و الکل ها)می‌ باشد،  گلیسیرین، یکی از ترکیبات اصلی موجود در این محصول، التهاب و تحریک پوست را کاهش می‌دهد. به عنوان مثال، طبق یک مطالعه ازمایشگاهی، استفاده از گلیسیرین به صورت موضعی باعث کاهش سوزش پوست و کاهش چندین نشانگر التهاب در موش می‌شود.

4. حفظ شفافیت پوست

میسلار می‌تواند به شفاف نگه داشتن پوست کمک کند، به خصوص برای کسانی که آکنه، منافذ مسدود شده یا لک‌های مقاوم دارند. شرایطی مانند آکنه اغلب به دلیل مسدود شدن منافذ ایجاد می شود که امکان دارد ملتهب شده و تبدیل به جوش شود. اگرچه تحقیقات در مورد اثرات خود میسلار محدود است، اما چندین مطالعه نشان داده‌اند که استفاده از یک شستشوی ملایم صورت می‌تواند به بهبود آکنه و کاهش جوش‌های سرسیاه کمک کند. علاوه بر این، در هنگام استفاده از میسلار می‌توانید تنها از یک پد پنبه‌ای محلول را به پوست خود اضافه کنید و دیگر نیازی به استفاده از دستگاه فیس براش و لیف شستشوی صورت که می‌توانند میکروب‌ها و باکتری‌ها را پخش کنند، نخواهید داشت.

5. قابل حمل و استفاده راحت

علاوه بر تمام مزایای مربوط به میسلار، این محصول قدرتمند، قابل حمل و راحت بوده و استفاده آسان است. از آنجایی که به عنوان پاک‌کننده آرایش، پاک کننده صورت و تونر عمل می‌کند، نیاز به چندین محصول مراقبت از پوست دیگر را از بین می‌برد و دیگر نیاز نیست فضای زیادی را برای نگهداری انواع دیگر محصولات پاک کننده در نظر بگیرید. همچنین برای حمل در هنگام مسافرت عالی است و می‌تواند در شرایطی که ممکن است به آب جاری دسترسی نداشته باشید، مفید باشد. اندازه‌های کوچکتر نیز برای زمانی که در حال حرکت هستید یا فضای محیطی کم است، در دسترس هستند.

 

کاربرد میسلار واتر

 

روش استفاده

 میسلار واتر به عنوان پاک کننده آرایش، پاک کننده صورت یا تونر مورداستفاده قرار می‌گیرد. برای همه این اهداف، روش استفاده یکسانی اعمال می‌شود. برای استفاده، درب بطری میسلار را باز کرده و یک پد پنبه ای را بر روی دهانه آن قرار دهید و محلول داخل بطری را به اندازه کافی  روی پد بریزید، سپس پد را به آرامی روی صورت ماساژ دهید. در صورت لزوم می‌توانید این کار را تکرار کنید تا زمانی که پد تمام آلودگی‌های روی پوست را پاک کند و دیگر آرایش یا چربی روی پوست باقی نماند. برخی از افراد ترجیح می‌دهند بعد از پاکسازی،  پوست را با آب شستشو دهند تا باقیمانده آلودگی‌ها کاملا پاک شوند، اما این کار ضروری نیست.

عوارض جانبی 

اگرچه میسلار اغلب به عنوان یک محصول چند منظوره تبلیغ می‌شود، اما ممکن است برای همه اینطور نباشد. به عنوان مثال، در حالی که با استفاده از آن، می‌توانید مقداری از آرایش روی پوست خود را پاک کنید، اما ممکن است برای پاک کردن کامل آرایش‌های سنگین یا محصولات ضدآب نیز، نیاز به استفاده از دستمال مرطوب پاک‌کننده آرایشی یا پاک‌کننده صورت داشته باشید. در صورتی که آرایش چشم به‌درستی پاک نشود، می‌تواند منجر به بیماری به نام اختلال عملکرد غده میبومین (MGD) شود که با علائمی مانند ناراحتی، خشکی و درد چشم همراه است. علاوه بر این، افرادی که دارای شرایط پوستی خاصی هستند، ممکن است برای رفع نیازهای خاص پوست خود، به محصولات مراقبت از پوست دیگری نیاز داشته باشند. اگر هر گونه نگرانی در مورد استفاده از محصولات مراقبت از پوست دارید، بهتر است با یک متخصص پوست مشورت کنید تا بهترین میسلار واتر را در روتین مراقبت پوستی شما قرا دهد.

نتیجه‌گیری

میسلار واتر یک محصول مراقبت از پوست است که می‌تواند به پاکسازی و تقویت پوست کمک کند. علاوه بر تقویت آبرسانی به پوست، از بین بردن کثیفی و چربی و کمک به شفاف نگه داشتن پوست، برای انواع پوست از جمله پوست‌های حساس مناسب است. بعلاوه، قابل حمل، راحت با کاربری آسان است که آن را به یک مکمل ارزشمند برای روتین مراقبت از پوست شما تبدیل می‌کند. اگر می‌خواهید ببینید که آیا میسلار می‌تواند پوست شما را بهبود بخشد، آن را از داروخانه‌‌ها، مراکز آرایشی-بهداشتی معتبر یا بصورت آنلاین خریداری کنید.

پرسش و پاسخ

1. آیا می‌توان هر روز از میسلار واتر استفاده کرد؟

افراد در صورت تمایل می‌توانند هر روز از میسلار استفاده کنند. برخی افراد ممکن است بخواهند از آن به عنوان یک پاک کننده سبک در صبح استفاده کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است ترجیح دهند بهترین میسلار واتر را به عنوان پاک کننده آرایش در شب، استفاده کنند.

2. میسلار واتر برای کدام نوع پوست مناسب است؟

میسلار می‌تواند برای انواع پوست از جمله پوست‌های خشک، چرب و حساس مناسب باشد. با این حال، استفاده از میسلار برای هر نوع پوست، بستگی به ترکیبات خاص در هر فرمول دارد که از برندی به برند دیگر متفاوت است. برخی از انواع میسلارها مخصوص پوست‌های حساس یا خشک هستند، در حالی که برخی دیگر بیشتر برای پوست‌های چرب مناسب هستند.

منبع

Micellar Water Face Cleanser

دیدگاه (0)

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

کلید ESC برای خروج فشار دهید