هدر دسکتاپ سبز هدر موبایل سبز

با انتخاب بهترین ماسک صورت، همیشه زیبا بمان!

ماسک صورت : هدیه‌ای برای زیبایی و سلامت پوست شما

اگرمی‌خواهید یک محصول جدید را به روتین مراقبت از پوست خود اضافه کنید، محصولات ماسک صورت، بهترین گزینه پیشنهادی می‌باشند. استفاه از ماسک صورت به نظر ساده است، اما بعد از چندین بار استفاده، نتایج چشمگیری از تأثیرات آن بر زیبایی و طروات پوست شما قابل مشاهده است.

با این حال، ترکیبات همه ماسک‌ها یکسان نبوده و برای پوست‌های مختلف، دارای ترکیبات خاصی می‌باشند. به‌طور کلی، ماسک‌های آبرسان برای پوست‌های خشک و دهیدراته؛ ماسک‌های لایه‌بردار برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه؛ ماسک‌های پاک‌کننده برای پوست‌های مختلط و مستعد جوش و ماسک‌های روشن‌کننده و ضد پیری برای انواع پوست، مناسب هستند. در این مقاله انواع ماسک صورت و کاربرد آن‌ها معرفی شده‌اند.

 

ماسک صورت

آنچه در این مقاله می‌خوانیم :

  • انتخاب بهترین ماسک صورت مناسب پوست شما
  • چگونه بهترین ماسک صورت را برای پوست خود انتخاب کنیم
  • چگونگی استفاده از ماسک‌های صورت
  • نکات مهم استفاده از ماسک‌های صورت
  • انواع ماسک صورت خانگی
    • ماسک آبرسان
    • ماسک صورت خانگی لایه‌بردار
    • ماسک روشن‌کننده
    • ماسک ضد پیری
  • نتیجه‌گیری
  • پرسش و پاسخ

انتخاب بهترین ماسک صورت مناسب پوست شما

به خاطر داشته باشید که اگرچه بعد از استفاده از ماسک‌، احساس خوشایندی را در پوست خود تجربه می‌کنید، اما کاربردشان به گونه‌ای است که تأثیرات آن‌ها را به صورت موقت بر روی پوست می‌توان مشاهده نمود. اگر مشکلات پوستی خاصی دارید، بهتر است به متخصص پوست مراجعه نمایید. ماسک‌ها، مواد فعال یا رطوبت موجود بر روی سطح پوست شما را حفظ می‌کنند. قرار گرفتن ماسک بر روی پوست، لایه‌ای را روی پوست شما ایجاد می‌کند که بسته به نوع محصولی انتخابی، عمل لایه‌برداری، آبرسانی یا خشک‌کردن پوست شما را انجام می‌دهد. در نتیجه، ماده اصلی موجود در ماسک‌ها -مانند ویتامین C، رتینوئیدها یا اسید سالیسیلیک- در مدت زمان بسیار کوتاه‌تری نسبت به سایر محصولات مانند سرم یا لوسیون، به عمق پوست شما نفوذ می‌کند.

 

بهترین ماسک صورت

خرید بهترین ماسک صورت از داروخانه حاتم

 

چگونه بهترین ماسک صورت را برای پوست خود انتخاب کنیم

نوع ماسک باید با توجه به اهداف مراقبت از پوست، نوع پوست و کیفیت محصول موردنظر انتخاب شود. در ادامه، چند نکته برای انتخاب مناسب‌ترین و بهترین ماسک صورت، برای پوست شما آورده شده است:

  •  انواع ماسک صورت را بشناسیم : استفاده از ماسک، یکی از پرطرفدارترین روش‌های شاداب کردن پوست می‌باشد. نکته مهم، انتخاب نوع ماسک مناسب با پوست شما می‌باشد. هنگام انتخاب ماسک موردنظر برای افراد مختلف، گزینه مهم، ممکن است «استفاده آسان» یا «اثربخشی بیشتر» باشد. انواع ماسک صورت خانگی، در دسترس می‌باشند که می‌توانید از بین آنها نوع مناسب پوست خود را انتخاب کنید. 
    • ماسک‌ صورت ورقه‌ای : ماسک‌های ورقه‌ای، اغلب مرطوب‌کننده و مملو از آنتی‌اکسیدان‌ها بوده که به‌دلیل سهولت استفاده از آن‌ها، پرطرفدار هستند. برای اثربخشی بهتر ماسک ورقه‌ای، آن را در یخچال قرار دهید. استفاده ازاین نوع ماسک، معمولا ساده است و به راحتی از پوست جدا می‌شوند.
    • ماسک‌ صورت لایه‌بردار : ماسک‌های لایه‌بردار، نسبت به ماسک‌های خاک رس سنتی، باعث تمیزی بیشتر پوست شده و میزان آلودگی آن برای پوست، کمتر است. پس از قراردادن ماسک‌ لایه‌بردار، باید اجازه دهید به مدت چند دقیقه بر روی پوست باقی مانده، سپس به آرامی، آن را از پوست جدا کنید. با توجه به تأثیرات ماسک لایه‌بردار، مرطوب‌سازی پوست توسط این نوع ماسک‌ها بهتر از لوسیون‌های سنتی  انجام می‌شود.
    • ماسک صورت خاک رس : خاک رس خاصیت جذب چربی اضافی پوست را دارد و به پاکسازی منافذ پوست کمک می‌کند. ماسک‌های ساخته‌شده از خاک رس، گوگرد یا گِل، ممکن است فواید زیادی برای مراقبت از پوست داشته باشند. این نوع ماسک‌ها، آلودگی و ناخالصی‌های پوستی را به حداقل رسانده  و عمل لایه‌برداری را به پوست شما می‌دهد. 
    • هیدروژل‌ها : هیدروژل‌ها از یک ژل حاوی ترکیبات قوی ساخته شده‌اند. کاربرد این نوع ژل (به خصوص در صورت ترکیب‌شدن با پپتید کلاژن)، به دلیل تأثیر آن بر بهبودی هیدراتاسیون (آبرسانی)، برای ساخت انواع ماسک‌ دور چشم یا سایر درمان‌های لکه‌های پوستی، مناسب هستند.

 

ترکیبات و مواد تشکیل‌دهنده انواع ماسک صورت را از روی برچسب محصول بخوانید. قدم بعدی برای انتخاب بهترین ماسک صورت، پیدا کردن بهترین ترکیب برای نوع پوست شما است.

همیشه باید به دنبال محصولاتی با ویژگی‌های ضد حساسیت، بدون عطر، بدون رنگ و پارابن باشید. هنگامی‌که محصولاتی با چنین ویژگی‌ها پیدا کردید، در مورد اهداف مراقبت از پوست خود تصمیم بگیرید و محصولی را انتخاب کنید که حاوی ترکیبات مناسب پوست شما باشد:

  • پوست خشک : اگر پوست خشکی دارید، بهترین ماده‌ای که باید به دنبال آن باشید، «اسید هیالورونیک» است. اسید هیالورونیک باعث جوان‌سازی پوست شده و عمل رطوبت‌رسانی به پوست را انجام می‌دهد.
  • پیری پوست : اگر در صورت خود، خطوط ریز و چین و چروک‌های زیاد یا حتی رنگدانه‌های بیش از حد ناشی از نور خورشید مشاهده می‌کنید، به دنبال ماسک حاوی «ویتامین C» باشید. ویتامین C به دلیل توانایی آن در تقویت کلاژن و کمک به محافظت در برابر آسیب خورشید، یک ماده‌ی شناخته‌شده به شمار می‌آید. وجود ویتامین C به عنوان ماده فعال در این نوع ماسک‌ها، همچنین ممکن است به درخشش و جوانی پوست شما کمک کند.
  • پوست مستعد آکنه : اگر به دنبال درمان آکنه یا لک پوستتان هستید، ماسکی را انتخاب کنید که حاوی «اسید سالیسیلیک»، به عنوان یک ماده فعال در ترکیبات آن باشد. اسید سالیسیلیک باعث کاهش تحریک پوست شده و ممکن است از ایجاد آکنه جدید جلوگیری کند. وجود این ماده در ترکیبات ماسک‌، در افزایش تأثیرات ماسک برای درمان آکنه، حائز اهمیت می‌باشد.
  • پوست مستعد قرمزی : ماسک‌های حاوی «نیاسینامید»، ممکن است عامل نامحسوسی برای تسکین بیماری پوستی روزاسه یا قرمزی پوست باشد. مطالعات نشان می‌دهد که نیاسینامید، یک ماده‌ی مؤثر برای به حداقل رساندن قرمزی و لکه‌ها همراه با خطوط ریز و هایپرپیگمانتاسیون (لک‌های پوستی) است.
  •  لکه‌های تیره یا رنگدانه : کوجیک اسید با خواص ضد‌التهابی و آنتی‌اکسیدانی خود، ممکن است به کاهش ظاهر لکه‌های تیره و رنگدانه کمک کند. اگر به دنبال به حداقل رساندن آسیب نور خورشید یا تسکین پیگمانتاسیون ( تیرگی پوست) هستید، به دنبال ماسک حاوی «اسید کوجیک» یا سویا باشید.

به دنبال محصولات مقرون به‌صرفه باشید. طیف گسترده‌ای از ماسک‌ها، بدون نسخه و مناسب با هر نوع پوست در دسترس هستند. با این حال، نمی‌توان گفت که بهترین ماسک صورت، لزوماً گران‌ترین ماسک است.

به جای اینکه به دنبال برندهای معروف یا گران‌ترین ماسک باشید، روی نیازهای خاص مراقبت از پوست خود تمرکز کنید. حتی اگر برند خاصی را به شما معرفی کردند، ابتدا ترکیبات تشکیل‌دهنده آن را بررسی کنید. این احتمال وجود دارد که بتوانید محصول مشابهی را با هزینه کمتر در داروخانه محلی خود پیدا کنید. در مرحله بعد، قبل از اینکه هر محصول جدیدی را در روتین مراقبت از پوست خود قرار دهید، حتما مقداری از محصول موردنظر را بر روی پوست خود امتحان کنید. شما باید مطمئن شوید که پوستتان به محصول جدید، واکنش منفی نشان نمی‌دهد. انواع ماسک صورت می‌تواند برای پوست‌های مختلف مفید باشد. با این حال، نوع ماسک مناسب برای هر نوع پوست، متفاوت است. به‌طور کلی، ماسک‌های آبرسان برای پوست‌های خشک و دهیدراته، ماسک‌های لایه‌بردار برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه، ماسک‌های پاک‌کننده برای پوست‌های مختلط و مستعد جوش و ماسک‌های روشن‌کننده و ضد پیری برای انواع پوست، مناسب هستند.

 

انواع ماسک صورت

 

چگونگی استفاده از ماسک‌های صورت

نحوه استفاده از انواع ماسک صورت، بدین ترتیب است که ابتدا پوست صورت خود را با یک پاک‌کننده ملایم، تمیز نموده و بشویید. سپس، مقدار مناسبی از ماسک را روی پوست صورت خود ماساژ دهید و 15 تا 20 دقیقه منتظر باشید تا ماسک خشک شود. در نهایت، ماسک را با آب ولرم بشویید و بعد از آن، از یک مرطوب‌کننده مناسب استفاده کنید.

 

نکات مهم استفاده از ماسک‌های صورت

  •  انواع ماسک صورت را در جای خشک و خنک نگهداری کنید.
  • برای اطمینان از عدم حساسیت پوست به آن، قبل از استفاده از هر نوع ماسک، ابتدا آن را روی بخش کوچکی از پوست صورت خود، امتحان کنید.
  •  استفاده بیش از حد از هر نوع ماسک، برای پوست، مناسب نبوده؛ زیرا ممکن است باعث تحریک پوست شما شود.

 

انواع ماسک صورت خانگی

علاوه بر انواع ماسک صورت آماده، همچنین می‌توانید از ماسک‌ صورت خانگی استفاده کنید. انواع ماسک‌ صورت خانگی معمولاً از مواد طبیعی ساخته شده و نسبت به ماسک‌های آماده ارزان‌تر هستند. برای استفاده از ماسک‌های صورت خانگی، ابتدا پوست صورت خود را با آب ولرم و شوینده مناسب بشویید. سپس ماسک را به صورت یکنواخت روی پوست خود ماساژ داده و به مدت 15 تا 20 دقیقه اجازه دهید روی پوستتان باقی بماند. در آخر صورت خود را با آب ولرم بشویید.

در اینجا چند دستور تهیه بهترین ماسک صورت خانگی آورده شده است:

 

ماسک آبرسان

 یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی را با یک قاشق غذاخوری شیر ترکیب کرده و روی پوست صورت خود ماساژ دهید و بعد از 20 دقیقه، با آب ولرم بشویید.

 

ماسک صورت خانگی لایه‌بردار

 یک قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای را با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل ترکیب کرده و روی پوست صورت خود ماساژ دهید و بعد از 10 دقیقه، با آب گرم بشویید.

 

ماسک روشن‌کننده

یک قاشق غذاخوری آبلیمو را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط نموده و روی پوست صورت خود ماساژ دهید. بعد از15 دقیقه، با آب گرم بشویید.

 

ماسک ضد پیری

یک قاشق غذاخوری عصاره آووکادو را با عسل مخلوط کرده، ترکیب را روی پوست صورت خود ماساژ دهید و بعد از 20 دقیقه صورتتان را با آب گرم بشویید.

 

 

نتیجه‌گیری

 

استفاده از ماسک صورت، می‌تواند برای انواع پوست، مفید باشد. با این حال، ترکیبات انواع ماسک صورت، برای هر نوع پوست، متفاوت است. به‌طور کلی، بهترین ماسک صورت، شامل ماسک‌های لایه‌بردار برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه، ماسک‌های آبرسان برای پوست‌های خشک و دهیدراته، ماسک‌های پاک‌کننده برای پوست‌های مختلط و مستعد جوش و ماسک‌های روشن‌کننده و ضد پیری برای انواع پوست، مناسب می‌باشند.

 

 

پرسش و پاسخ

 

1. استفاده از یک ماسک خاص یا انواع ماسک صورت؟ کدام یک بهتر است؟

قطعأ استفاده از انواع ماسک صورت، تأثیر بیشتری بر پوست خواهد داشت. بهترین روش این است که برحسبِ نیاز خود، به عنوان مثال، سه نوع ماسک مرطوب‌کننده، جوان‌کننده و  روشن‌کننده را انتخاب نموده و در طول هفته به نوبت از آن‌ها استفاده کنید. هرگز پشت سر هم از دو ماسک استفاده نکنید؛ زیرا پوست، نیازمند زمانی برای دریافت مواد فعال از ترکیبات موجود در ماسک‌ها می‌باشد. به عنوان مثال، اگر پوست چرب یا معمولی دارید، ماسک آبرسان را روی گونه و گردن و همزمان ماسک پاک‌کننده را روی پیشانی ،بینی و چانه ماساژ دهید.

 

2. تعداد دفعات استفاده از ماسک‌های صورت در روتین مراقبت از پوست چقدر است؟

تعداد دفعات استفاده از ماسک صورت، به نوع پوست، نیازهای پوستی و نوع ماسک مورد استفاده شما بستگی دارد. برخی از ماسک‌ها بهتر است یک بار در هفته استفاده شوند، در حالی‌که برخی دیگر را می‌توان با دفعات بیشتری تا 3 بار در هفته استفاده کرد. ساده‌ترین کار این است که دستورالعمل‌های روی برچسب یا بسته‌بندی محصول را مطالعه کنید. دستورالعمل روی برچسب محصول، تعداد دفعات استفاده را با توجه به فرمول و قدرت ترکیبات آن را مشخص می‌کند.

 

منبع:

The Best Facial Mask

دیدگاه (0)

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

کلید ESC برای خروج فشار دهید