هدر دسکتاپ سبز هدر موبایل سبز

فواید شگفت انگیز کرم دور چشم

کرم دور چشم؛ فرمول ضد پیری ناحیه چشم

اگر نگران پیری زودرس هستید، با مراقبت از پوست اطراف چشم شروع کنید. پوست این ناحیه فوق العاده ظریف است، بنابراین اغلب اولین ناحیه پوست است که علائم پیری را نشان می‌دهد. به طور کلی، علائم پیری پوست شامل مواردی مانند چین و چروک، افتادگی و سیاهی دور چشم می‌شود. برای حفظ سلامت و استحکام این ناحیه از پوست، از کرم‌های دور چشم استفاده کنید. بسته به فرمول و ترکیبات، کرم‌های دور چشم می‌توانند باعث استحکام پوست و آبرسانی آن شوند و در عین حال مشکلات رایج پوست را درمان کنند.

 

بهترین کرم دور چشم
  • آنچه در این مقاله می‌خوانیم:
  • کرم دور چشم چیست؟
  • انتخاب بهترین کرم دور چشم
  • آیا استفاده از کرم‌های دور چشم ضروری است؟
  •  فواید کرم دور چشم 
    •  رفع سیاهی دور چشم
    • رفع چین و چروک اطراف چشم
    • برطرف شدن پف ناحیه زیر چشم
  • زمان و تعداد دفعات استفاده از کرم‌های دور چشم
  • چه زمانی از کرم‌های دور چشم استفاده نکنیم؟
  • نتیجه گیری
  • پرسش و پاسخ

 

کرم دور چشم چیست؟

در بازار محصولات آرایشی - بهداشتی، تبلیغات زیادی مبنی بر مزایای کرم‌های دور چشم در کاهش علائم پیری یا حتی برطرف کردن خطوط ریز، چین و چروک و سیاهی دور چشم صورت می‌گیرد. اما ممکن است این سوال برای شما پیش آید که آیا عملکرد کرم‌های دور چشم و مرطوب‌کننده‌های معمولی مشابه نیست؟ برای پاسخ به این سوال، برخی نظرات متخصصان آورده شده است. “دکتر پاتریشیا فاریس”، متخصص پوست، دانشیار بالینی دانشکده پزشکی دانشگاه تولین، می‌گوید: «لزوماً نه. کرم‌های دور چشم به‌طور خاص برای پوست لطیف اطراف چشم فرموله شده‌اند، بنابراین بافت حجیم‌تری دارند. این کرم‌ها حاوی روغن بیشتری نسبت به لوسیون‌های معمولی صورت هستند و حاوی ترکیبات فعال زیادی برای رفع مشکلات اطراف چشم می‌باشند». پوست اطراف چشم نازک و ظریف، شکننده‌تر و مستعد خشکی است و زودتر علائم افزایش سن و خستگی را نشان می‌دهد. چروک شدن و حرکت مداوم چشم‌ها نیز باعث تسریع ایجاد خطوط و چین و چروک شده و مایعات در قسمت زیر چشم جمع می‌شوند و باعث پف و سیاهی دور چشم می‌شوند. کرم‌های دور چشم می توانند برخی از این مشکلات را برطرف کنند. آسیب‌های ناشی از نور خورشید و همچنین کاهش تولید کلاژن بر اثر افزایش سن، باعث بروز خطوط و چین و چروک‌های ظریف اطراف چشم می‌شوند. کلاژن به حفظ خاصیت ارتجاعی پوست کمک می‌کند. مطالعات روی کرم‌های پوست نشان می‌دهد ویتامین C، پپتیدها و رتینول، تولید کلاژن را افزایش داده اند، همچنین سرامید و اسید هیالورونیک نیز موثر هستند. این ترکیبات، مرطوب کننده‌هایی هستند که مانع از دست دادن آب در پوست و بهبود خاصیت ارتجاعی می‌شوند.

انتخاب بهترین کرم دور چشم

در مورد ترکیبات کرم‌های دور چشم تحقیقات زیادی انجام شده است. “دکتر فاریس” می‌گوید: «رتینول یک ماده فوق العاده قوی است که در ترکیبات سازنده این کرم‌ها بکار رفته است. اما ممکن است بر روی برخی از پوست‌ها تاثیرات نامطلوبی داشته باشد. برای انتخاب بهترین کرم دور چشم به نکات زیر در مورد ترکیبات آن دقت داشته باشید؛ برخی از فرمولاسیون‌ها حاوی دوز ملایم رتینول همراه با اسید هیالورونیک هستند. حلقه‌های سیاه زیر چشم از تاثیرات ژنتیکی، آسیب‌های ناشی از نور خورشید، افزایش سن و تجمع خون در این قسمت چشم ظاهر می‌شوند. آسکوربات سدیم یا ویتامین C می‌تواند پوست را ضخیم کند و پس از حدود 6 ماه به رفع سیاهی دور چشم کمک کند. نیاسینامید یا ویتامین B3 و اسید کوجیک می‌توانند سیاهی دور چشم را روشن کنند. پف کردگی ناحیه چشم، تجمع مایع و خون در زیر چشم است. برخی از مطالعات نشان می‌دهد که کافئین می‌تواند به گردش خون کمک کند که در نتیجه پف کردگی را کاهش می‌دهد. مطالعات دیگر نشان می‌دهد که دمای سرد به همان اندازه برای درمان پف کردگی موثر است. به همین دلیل است که برخی افراد کرم‌های دور چشم خود را در یخچال قرار می‌دهند.

 

آیا استفاده از کرم‌های دور چشم ضروری است؟

طبق نظر یکی دیگر از متخصصان “دکتر گارشیک”، استفاده از کرم‌های دور چشم ضروری نیست. اما افرادی که با افزایش سن، نگران تغییرات در ناحیه پوست اطراف چشم از جمله سیاهی دور چشم، پف‌کردگی، خطوط ریز، چین و چروک و کاهش خاصیت ارتجاعی پوست خود هستند، کرم‌های دور چشم ممکن است مکمل مفیدی برای بهبود ظاهر پوست زیر چشم باشند. در برخی موارد استفاده از مرطوب‌کننده روی پوست اطراف چشم ممکن است کافی باشد، اما اگر نگران موارد مشکلات ناحیه اطراف چشم هستید، ترکیب موادی مانند رتینول، پپتیدها و آنتی‌اکسیدان‌ها ممکن است مفید باشد. بنابراین کرم‌های دور چشم ممکن است برای همه ضروری نباشد، اما برای افرادی که نگران ناحیه زیر چشم خود هستند یا متوجه تغییراتی در ناحیه زیر چشم می‌شوند توصیه می‌شود.

 فواید کرم دور چشم 

 رفع سیاهی دور چشم

اگر سیاهی دور چشم نگرانی اصلی شماست، "گارشیک" استفاده از فرمول بهترین کرم دور چشم با نیاسینامید را برای کمک به روشن شدن ناحیه زیر چشم توصیه می‌کند. او همچنین آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین C را پیشنهاد می‌کند که روشن‌کننده هستند و به محافظت در برابر آسیب‌های رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند.

رفع چین و چروک دور چشم

گارشیک می‌گوید: «همراه با افزایش سن و روند پیر شدن پوست، بهترین کرم دور چشم که حاوی رتینول می‌باشد، برای کمک به افزایش تولید کلاژن و بهبود ظاهر خطوط و چین و چروک‌ها موثر می‌باشد.» علاوه بر این، پپتیدها و فاکتورهای رشد می‌توانند به افزایش تولید کلاژن و بهبود استحکام و بافت کلی پوست کمک کنند. 

برطرف شدن پف ناحیه زیر چشم

برای برطرف شدن مشکل پف در ناحیه یر چشم، بهترین کرم دور چشم حاوی ترکیبات کافئین و  استفاده از کمپرس سرد برای پف ناحیه زیر چشم  توصیه می‌شود.

زمان و تعداد دفعات استفاده از کرم‌های دور چشم

کرم‌های دور چشم را می‌توان در ساعات مختلف روز استفاده کرد. با این حال، برای مشاهده فواید کرم دور چشم باید به زمان استعمال آن دقت داشته باشید. برای زمان‌های مختلف، به کرم دور چشم متفاوتی نیاز خواهید داشت.

می‌توانید طبق روش زیر، از کرم‌های دور چشم استفاده کنید:

  • در هنگام صبح. از کرم‌های دور چشم با یک فرمول سبک استفاده کنید، زیرا زیر آرایش، احساس راحتی بیشتری دارید. برای کاهش خطر چین و چروک به دنبال محصولی با SPF باشید.
  • در هنگام شب. هنگامی که کرم‌های دور چشم را در شب استفاده می‌کنید، مواد می‌توانند در طول شب، جذب پوست شما شوند. یک کرم قوی‌تر با ترکیبات آبرسان و بدون SPF انتخاب کنید.
  • در هنگام صبح و شب. برای بهره مندی از تمام مزایای فوق، در هر دو زمان از کرم‌های دور چشم استفاده کنید. شما به دو فرمول مختلف نیاز دارید، بنابراین هنگام خرید محصولات، این موضوع را در نظر داشته باشید.

 

فواید کرم دور چشم

 

چه زمانی از کرم‌های دور چشم استفاده نکنیم؟

اگر به دلیل افزایش سن، کاهش شدید خاصیت ارتجاعی پوست منجر به بروز چین و چروک‌های متعددی در ناحیه اطراف چشم شده باشد، کرم‌های دور چشم ممکن است موثرترین گزینه نباشند." گارشیک" می‌گوید: «توجه داشتن به هدف و انتظارات ما از استعمال کرم‌های دور چشم حائز اهمیت است، زیرا مواردی وجود دارد که ممکن است روش‌های درمانی مانند بوتاکس، لیزر، فیلر، دستگاه‌های فرکانس رادیویی، میکرونیدلینگ، PRP یا روش‌های جراحی مورد نیاز باشد.»

نتیجه گیری

کرم دور چشم یک مکمل موثر برای روتین مراقبت از پوست شما است، به خصوص اگر مشکلات خاصی در زیر چشم دارید که بدنبال درمان آن هستید. اما، اگر فقط به دنبال آبرسانی به ناحیه چشم هستید و  مشکلاتی مانند سیاهی دور چشم، پف‌کردگی یا چین و چروک در ناحیه چشمان خود مشاهده نمی‌کنید، می‌توانید از مرطوب‌کننده خود استفاده کنید. با این حال، فقط مراقب باشید که از مواد محرک احتمالی مانند رتینول یا اسیدهای لایه بردار استفاده نکنید. نمی توان انتظار داشت که کرم‌های دور چشم  بصورت کامل مشکلات پوست ناحیه اطراف چشم را درمان کنند. در برخی موارد، مانند کاهش شدید خاصیت ارتجاعی پوست همزمان با افزایش سن، که امکان بازگشت پوست به حالت طبیعی وجود ندارد، در این صورت کرم‌های دور چشم یا یک کرم صورت کافی نخواهد بود. بنابراین برای دریافت بهترین نتیجه، بهتر است استفاده از کرم‌های دور چشم را از سنین کمتر، 20 سالگی به بعد، شروع کنید تا از بروز چین و چروک زودهنگام پیشگیری کنید.

 

پرسش و پاسخ

1. نحوه زدن کرم‌های دور چشم چگونه است؟

بدین دلیل که انگشت حلقه، آهسته ترین و  ملایم ترین تماس را دارد که به شما کمک می‌کند از کشیدن پوست جلوگیری کنید، بنابراین بهترین روش این است که مقدار کمی از کرم را روی انگشت حلقه بریزید و بصورت ضربه‌های ریز و بصورت نقطه‌ای، کرم را به ناحیه اطراف چشم بزنید. برای جذب بیشتر به پوست و پراکندگی کرم در نواحی اطراف چشم، همچنان با نوک انگشت حلقه، ضربه‌های ریز و آرام را در این نقاط ادامه دهید.

2. از چه سنی استفاده از کرم‌های دور چشم را باید شروع کرد؟

حدود سن بیست تا بیست و پنج سالگی زمان خوبی برای شروع استفاده از کرم‌های دور چشم در روتین زیبایی شماست. به  این دلیل که پوست ناحیه چشم اغلب اولین ناحیه ای است که علائم پیری مانند خطوط ریز و چین و چروک را نشان می‌دهد.

 

منبع

Eye Cream Benefits

دیدگاه (0)

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

کلید ESC برای خروج فشار دهید