ارسال و فروش ویژه دسکتاپ ارسال و فروش ویژه موبایل

گینر (Mass Gainer) | فواید مکمل گینر در بدنسازی

مکمل گینر؛ تامین انرژی و عضله‌سازی

در حالی که بسیاری از مردم قادر به دریافت تمام کالری مورد نیاز خود از طریق مصرف غذاها، در رژیم روزانه خود هستند، ورزشکاران حرفه‌ای و سایر افرادی که به میزان انرژی بالایی نیازمند هستند، ممکن است در تامین نیازهای پروتئین خود، به تنهایی از طریق رژیم غذایی، مشکل داشته باشند،(به خصوص زمانی که بدنبال افزایش وزن یا عضله‌سازی هستند). مکمل گینر، مکمل‌های کمکی افزایش وزن افراد که به روشی سالم به بازار عرضه می‌شوند، می‌تواند راهی مناسب و کارآمد برای افزایش مصرف کالری و مواد مغذی باشد. افزایش‌دهنده‌های وزن معمولاً شامل کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها و چربی‌ها، در مقادیر مختلف می‌باشند تا به افزایش وزن کمک کنند و مصرف این مکمل‌ها همراه با انجام  تمرینات قدرتی و سنگین، باعث رشد عضلات می‌شود. برخی از مکمل‌های افزایش دهنده وزن نیز تامین‌کننده ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند.

 

گینر

آنچه در این مقاله می‌خوانیم:

  • نحوه عملکرد گینر
  • مکمل گینر چه مقدار کالری باید داشته باشد ؟
  • طریقه مصرف گینر افزایش وزن
  • بهترین گینر افزایش وزن چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟
  • معرفی بهترین گینر افزایش وزن
    • پودر گینر ماسل مکس بلید اسپرت 4000 گرم
    • پودر گینر ایزی گین آیرون مکس 3000 گرم
    • پودر گینر ریل گین ویثر 4540 گرم
    • پودر گینر دوبیس 1000 گرم
  • نتیجه‌گیری
  • پرسش و پاسخ

نحوه عملکرد مکمل گینر

افرادی که به دنبال افزایش وزن هستند، باید توجه داشته باشند که در روند افزایش وزن، میزان انرژی دریافتی نسبت به انرژی مصرفی، بیشتر می‌باشد. اما برای ورزشکاران حرفه‌ای که به دنبال عضله‌سازی هستند و افرادی که نیاز به مواد مغذی بالایی دارند، دریافت کالری کافی از غذا، به تنهایی کافی نیست. “آندریا گیونز”، متخصص تغذیه و فیزیولوژیست ورزشی در سن دیگو، می‌گوید که گینرها، مقدار زیادی کالری، عمدتاً از کربوهیدرات‌ها و پروتئین–موجود در ترکیب خود، فراهم می‌کنند که اغلب این گینرها به شکل پودر هستند که می‌تواند به راحتی با شیر یا آب مخلوط شود یا در اسموتی مخلوط شود تا به مازاد انرژی و افزایش وزن کمک کند. او اضافه می‌کند که مصرف مکمل‌های افزایش دهنده وزن همزمان با یک برنامه تمرینی سنگین، می‌تواند به عضله‌سازی کمک کند. "گیونز" توضیح می‌دهد: "مکمل گینر مخلوط شده در یک نوشیدنی باعث می‌شود تا مقدار زیادی کالری در حجم نسبتاً کم مصرف شود." او اضافه می کند که مصرف همین مقدار کالری از غذا، دشوارتر خواهد بود.

مکمل گینر چه مقدار کالری باید داشته باشد؟

“گیونز”، Givens، می‌گوید: مقدار ایده آل کالری در گینر به اهداف شما بستگی دارد، اما میزان کالری در اکثر این مکمل‌ها، در محدوده 500 تا 1000 کالری در هر وعده مشخص شده است. برای مصرف این مکمل، توصیه می‌شود: «ابتدا وعده‌های غذایی و میان‌وعده‌ها را بامصرف وعده غذایی کامل کنید، سپس مکمل گینر را به برنامه غذایی خود اضافه کنید تا به اهداف خود در تمرینات بدنسازی، دست یابید.»

 

مکمل گینر

خرید بهترین مکمل گینر از داروخانه حاتم

طریقه مصرف گینر افزایش وزن

در حالی که اکثر افراد می‌توانند پروتئین کافی را از طریق یک رژیم غذایی بهینه شده برای تامین نیازهای خود دریافت کنند، استفاده از پودرهای پروتئینی راهی آسان برای مصرف مقدار زیادی پروتئین با کیفیت بالا، به ویژه برای ورزشکاران حرفه‌ای با نیازهای غذایی بالا، است.

انجمن بین المللی تغذیه ورزشی (ISSN) مصرف روزانه 1.4 تا 2 گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن، همراه با انجام ورزش‌های سنگین را برای اکثر افرادی که هدفشان ساخت یا حفظ توده عضلانی است، توصیه می‌کند. برای یک فرد با وزن 185 پوند، این مقدار بین 118 تا 168 گرم پروتئین در روز است. طبق گزارش ISSN، ورزشکاران باید سعی کنند در طول روز، به ازای هر کیلوگرم وزن بدن، پروتئین دریافتی خود را با وعده‌های 0.25 گرم پروتئین با کیفیت بالا، یا حدود 20 تا 40 گرم، تقسیم‌بندی کنند. مصرف بین 30 تا 40 گرم پروتئین کازئین قبل از خواب ممکن است به افزایش سنتز پروتئین عضلانی و سرعت متابولیسم در طول شب کمک کند.

بهترین گینر افزایش وزن چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟

"گیونز"توصیه می‌کند؛ برای انتخاب بهترین گینر افزایش وزن، به دنبال محصولاتی با خصوصیات زیر باشید:

  • تایید اصالت کالا توسط یک سازمان معتبر مانند NSF، Informed Choice، BSCG یا USP برای اطمینان از کیفیت، خلوص و ایمنی محصول
  • منبع پروتئین محصول با کیفیت بالا از منابعی مانند آب پنیر، کازئین، تخم مرغ، نخود یا برنج قهوه ای
  •  حاوی حداقل مواد افزودنی، علاوه بر منابع درشت مغذی
  • عاری از «ترکیبات اختصاصی» و  هرگونه شکایت از محصول

“ لکسی موریاتی” (Lexi Moriarty)، متخصص تغذیه ورزشی در نیوجرسی، می‌گوید: « بهترین گینر افزایش وزن، تامین‌کننده حداقل 30 گرم پروتئین و حداقل 300 تا 400 کالری در هر وعده می‌باشد.» او توصیه می‌کند، همچنین به دنبال مکملی باشید که اصالت و ایمنی محصول توسط یک اورگان معتبر، تاییده شده باشد، به خصوص اگر یک ورزشکار هستید یا فعالیت زیاد دارید.

معرفی بهترین گینر افزایش وزن

 

پودر گینر ماسل مکس بلید اسپرت 4000 گرم

 گینر ماسل مکس بلید اسپرت با طعم وانیل، دارای ۴۷۶ کالری در هر وعده مصرف است و انواع پروتئین‌ها را در چند فاز مختلف در اختیار بدن قرار می‌دهد. مکمل گینر ماسل مکس، نیاز شما را از مصرف جداگانه کراتین بی نیاز کرده و فاقد گلوتن است. این محصول به علت استفاده از آنزیم‌های هضم و جذب، اشتهای شما را باهدف استفاده از مواد غذایی افزایش می‌دهد.

پودر گینر ایزی گین آیرون مکس 3000 گرم

 ایزی گین آیرون مکس، محصولی تحت لیسانس آلمان است که  بعنوان یک گینر افزایش وزن به همراه عضله‌سازی معرفی شده است. ایزی گین، دارای کربوهیدرات و پروتئین به نسبت ۴ به ۱ است و برای افرادی که به سختی وزن می‌گیرند بسیار مناسب است. همچنین در افزایش توان بدنی ورزشکاران بسیار موثر خواهد بود.

پودر گینر ریل گین ویثر 4540 گرم

پودر ریل گین ویثر، یکی از بهترین گینر افزایش وزن، دارای پروتئین‌هایی با خلوص بالا، مواد معدنی ضروری، فیبرهای مغذی، ویتامین‌ها، کربوهیدرات و چربی‌ها است. از دیگر ترکیبات این مکمل ورزشی می‌توان به کراتین و گلوتامین اشاره نمود. این دو ماده به افزایش حجم عضله‌ها، بهبود عملکرد و قدرت جسمانی ورزشکاران در زمان تمرینات شدید و ریکاوری پس از تمرینات تاثیر بسزایی دارند.

پودر گینر دوبیس 1000 گرم

 پودر گین دوبیس یک مکمل گینر حاوی کربوهیدرات و چربی، بعنوان یکی از بهترین گینر افزایش وزن و پروتئین برای کمک به عضله‌سازی در کنار افزایش حجم شناخته شده است. مصرف پروتئین به همراه کربوهیدرات می‌تواند ساخت گلیکوژن پس از ورزش را بالا ببرد.

نتیجه‌گیری

گینر یکی از انواع مکمل‌های بدنسازی می‌باشد که برای عضله‌سازی و افزایش وزن، در تمرینات بدن‌سازی ورزشکاران مورد استفاده قرار می‌گیرد. ترکیبات این مکمل‌ها معمولاً انرژی بالایی دارند و با تامین انرژی عضلات، به تقویت عضله‌سازی و همچنین افزایش وزن کمک می‌کنند.

پرسش و پاسخ

1. در چه مواردی با وجود مصرف گینر، افزایش وزن صورت نمی‌گیرد؟

عدم سلامت بدن مانند کم کاری یا پر کاری تیروئید، اختلالات کبد و معده، عدم تناسب برنامه رژیم غذایی با مصرف مکمل گینر و برنامه ورزشی، مصرف گینرهای تقلبی یا بی کیفیت و نامناسب، مصرف نادرست گینر با دوز نامناسب، عدم تطابق دوز مصرفی مکمل گینر با برنامه ورزشی، عدم تکمیل دوره مصرف مکمل (زمان اثرگذاری گینر، ۳ تا ۶ ماه است) و قرار نداشتن در دوره وزن گیری.

2. مصرف مکمل گینر برای چه افرادی مناسب می‌باشد؟ 

مصرف گینر، برای افراد بی اشتها، افرادی که مصرف روزانه کربوهیدارت بسیار پایین دارند، ورزشکاران مبتدی کم وزن و لاغر اندام، افراد پرمشغله‌ای که نمی‌توانند رژیم غذایی منظمی داشته باشند، افرادی که به سختی وزن می گیرند و کسانی که اصولا کمتر غذا می‌خورند، مناسب است.

 

منبع

Mass Gainer For Bodybuilding

دیدگاه (0)

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

کلید ESC برای خروج فشار دهید